Monday 11 November 2013

Om: Denise

Jag heter Denise och jag fyller snart tjugofyra år, ungefär arton av dem har jag tillbringat i skolan. Allting, förutom högstadiet, har varit kul. Precis efter gymnasiet var jag en ganska medioker litteraturvetarstudent, sen bytte jag och hittade hem i konstvetenskapshuset i Lund. Jag grät lite av lättnad efter första lektionen.  Sedan hattade jag vidare. Gjorde ett utbytesår i London och hade det fint, och sen tillbaka till Sverige och hade det fult och hemskt. Någonstans i mitten av det fula bestämde jag mig för att flytta tillbaka till det fina livet, skrev ihop en ansökan och blev antagen till MA i Art history vid Birkbeck University i London. Det är där jag är nu. Eller, för att vara riktigt ärlig så är jag mest på caféer och läser och skriver. Det senaste året har jag helt totalt förlorat mig i fotografiteori, men jag tror att jag hade ett ganska brinnande intresse för 1800-talsestetik innan dess. Och arkitektur! Att promenera runt och titta på fina (och fula) hus är bland det bästa jag vet. Ibland är jag en sådan människa som pekar på saker och säger vad de heter och när de är byggda, fast allt som oftast så pekar jag bara på fina saker och säger att jag en gång vet att jag har läst en bok om precis det där.Jag läser ganska mycket saker, men kommer ihåg ångestframkallande lite av det. 

No comments:

Post a Comment