Friday 17 January 2014

Fredagstipset

Nu är det fredag, nu är det fest!

Igår var jag på vernissage, drack rött vin och idag ska jag på London Art Fair!
Jag är som vanligt väldigt anti-art fairs, det brukar vara ett spektakel utan dess like, där konsten aldrig få ta plats och där det alltid är för mycket människor i alldeles för små bås. När jag har varit där idag så tänker jag uppdatera här på bloggen och berätta vilka höjdpunkter jag hittade i detta virrvarr!

Men eftersom det är fredag tänker jag ge lite fredagstips: 
Dagens konstnär är för mig idag är Siobhan Davies, hon är koreograf men kommer från en konstnärlig bakgrund och har länge förflyttat dansen från de traditionella arenorna till mer konstnäriga rum. Just nu går det att se hennes performance på ICA i London och det var underbart. Hon bjuder in publiken in bland dansen och var 30onde minut samlas dansarna runt ett bord i rummets centrum och bestämmer vart de ska röra sig härnäst. Besökarna blir inbjudna att möta dansarna runt bordet och dela i performance verket! Det är levande, det är lärande och det är vackert.

Det bryter barriärer, varje rörelse sker här och nu, sedan finns det bara kvar i vårt minne och kan aldrig fångas! Kolla in henne!


Bild från: http://www.ica.org.uk/whats-on/siobhan-davies-dance-table-contents.

No comments:

Post a Comment